Materials
Descarrega des d’aquí materials extres pel Bloc 2.
Reflexions
1. Per tal de refermar la importància de les pedagogies menstruals i de la ciclicitat en l’acompanyament a les sexualitats i afectivitats, et proposem que trïis 3 de les següents àrees i creïs 3 dinàmiques en cada una on puguis donar cabuda a l’exploració del cicle menstrual.
Música-Matemàtiques-Medi
Ambient-Naturals-Socials-
Llengua- Educació Física- Plàstica
2. Us convidel a fer visible el curt espanyol dirigit per Sergi Pérez el 2006 “Vestit nou” i a donar resposta a les següents qüestions:
- ¿Per què creus que al Mario li agrada el carnaval?
- ¿És correcta l’actuació del professorat i de personal d’administració i de serveis?¿Per què?
- ¿I la de el pare de Mario?
- ¿Com descriuries la conducta de la classe del Mario?
- ¿Què creus que passaria al teu centre?
- ¿Què podríem fer per transformar aquesta situació en una oportunitat educativa?
- ¿Què ens diu el comportament de Mario sobre la seva orientació sexual i la seva identitat de gènere?
3. Reflexiona sobre quines mesures podries aplicar dins de la quotidianitat de l’aula per tal d’eradicar la gordofobia.
“La gordofobia es el odio, rechazo y violencia que sufren las personas gordas por el hecho de ser gordas. Es una discriminación que está cimentada sobre prejuicios res – pecto a los hábitos, costumbres y salud de las personas gordas, los cuales se nutren de la creencia de que el cuerpo gordo respon – de a una falta de voluntad o de autocuidado, de no hacer el esfuerzo suficiente para ser delgado, motivo por el cual merece “castigo” o rechazo.”
Recursos
Descarrega des d’aquí recursos extres pel Bloc 2.